Listonosz nie dostarcza listów? Zostawia awizo? Zobacz jak złożyć skargę

Podziel się swoją opinią
Reklamy Ads By Google

Listonosz nie dostarcza listów, zostawia awizo mimo, że jesteś w domu? Zastanawiasz się, gdzie i jak złożyć skargę? Taka sytuacja może być frustrująca i powodować niepotrzebne niedogodności, zwłaszcza gdy oczekujesz ważnej korespondencji. Razem z radcą prawnym przygotowaliśmy profesjonalny poradnik, który pomoże Ci zrozumieć, jakie kroki podjąć, aby skutecznie złożyć skargę na listonosza, który zamiast listów dostarcza same awiza.

Listonosz nie dostarcza listów, zostawia awizo?

Poczta Polska to powszechny operator pocztowy w Polsce, który świadczy usługi pocztowe, logistyczne oraz finansowe zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Jako integralna część infrastruktury krytycznej kraju, zapewnia dostęp do uniwersalnych usług pocztowych dla wszystkich obywateli, niezależnie od ich lokalizacji na terenie Polski. Poczta zatrudnia ponad 60 tysięcy pracowników, z czego znaczna część to listonosze, którzy codziennie wychodzą w rejon, aby dostarczyć przekazy pieniężne, paczki i listy… Czasami jednak nawet najlepsi pracownicy firmy o 465-letniej tradycji zawodzą i w skrzynce znajdujemy awizo. Zdarzyć się może każdemu. Listonosz nie dostarczył listów, zostawił awiza, mimo, że cały czas ktoś był w domu. O ile taki przypadek jest jednostkowy, zdarza się sporadycznie, możemy odpuścić i dać drugą szansę.

Jednakże, jeżeli problem z niedoręczaniem listów występuje częściej lub listonosz ogranicza się wyłącznie do zostawiania awiz, warto podjąć działania mające na celu poprawę sytuacji. Na początek warto udać się i porozmawiać z Naczelnikiem Urzędu Pocztowego, aby wyjaśnić całą sytuację. Możliwe, że miały miejsce pewne okoliczności, które wpłynęły na problemy z doręczeniem przesyłek w twoim rejonie. Ważne jest, aby nie obwiniać pracowników obsługujących okienka. Nie są oni przełożonymi listonosza, ani nie ponoszą odpowiedzialności za niedostarczoną korespondencję.

Reklamy Ads By Google

W przypadku jeśli zdecydujemy się na złożenie skargi na funkcjonowanie urzędu, na niedostarczanie listów przez listonosza, warto przed złożeniem skargi zebrać dowody na to, że listonosz nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Mogą to być na przykład opisy podobnych sytuacji od sąsiadów, zapisy z monitoringu, wielokrotne awiza dostarczone w krótkim czasie, czy też dokumentacja pokazująca, że byliśmy w domu w czasie, gdy awizo zostało zostawione.

Jak złożyć skargę na listonosza?

Skargę można złożyć na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest złożenie skargi bezpośrednio w placówce Poczty Polskiej, gdzie należy wypełnić odpowiedni formularz. Kolejną opcją, jest wysłanie oficjalnej skargi na listonosza za pośrednictwem strony ereklamacje.poczta-polska.pl lub na adres e-mail — skargi@centrala.poczta-polska.pl. Trzecią opcją jest pocztą tradycyjną (to nie jest żart!), kierując pismo do centrali operatora z dokładnym opisem zaistniałej sytuacji na adres centrali — Centrala Poczty Polskiej S.A., ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa. Ostatecznie skargę można złożyć również drogą telefoniczną, dzwoniąc na infolinię operatora, choć w tym przypadku warto później przesłać skargę również w formie pisemnej.

W skardze należy szczegółowo opisać zaistniałą sytuację, wskazując daty i godziny, kiedy listonosz miał dostarczyć przesyłki, ale zamiast tego zostawił awizo. Ważne jest, aby podać, że w tym czasie byliśmy w domu i mogliśmy odebrać list polecony czy przesyłkę. Zebrane dowody znacznie ułatwią pracę przełożonych listonosza i urzędu, którego sprawa się tyczy.

Reklamy Ads By Google

Jeśli z jakichś powodów nadal nie jesteśmy zadowoleni z rozpatrzenia skargi, wówczas warto zwrócić się o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), który jest organem nadzorującym rynek pocztowy w Polsce. Wszystkie niezbędne informacje można znaleźć na oficjalnej stronie Urzędu Komunikacji Elektronicznie. Jeśli wymienione sposoby złożenia skargi nie naprawią sytuacji, możesz też skorzystać z pomocy prawnej, aby dochodzić swoich praw przed sądem. Warto pamiętać, że każdy ma prawo do rzetelnej i terminowej obsługi pocztowej. Nie należy wahać się zatem dochodzić swoich praw, jeśli uważamy i mamy dowody, że usługi zostały wykonane niezgodnie z obowiązującymi standardami.

Gotowy wzór skargi na listonosza

Napisanie skargi na listonosza z powodu nieprawidłowego doręczania listów może być zadaniem uciążliwym i nie należy do najprzyjemniejszych obowiązków. Zamiast zastanawiać się nad treścią skargi można robić zupełnie coś innego. Dlatego wspólnie z radcą prawnym postaraliśmy uporać się z tym zadaniem w sposób efektywny i zminimalizować stres związany z jego wykonaniem. Przygotowaliśmy wzór skargi na listonosza, dzięki czemu możesz pobrać gotowy dokument w DOCX do samodzielnego wypełnienia.

Pobierz gotowy wzór skargi

Gotowy wzór skargi na listonosza w formacie DOCX został zaprojektowany tak, aby ułatwić wprowadzenie wszystkich niezbędnych informacji dotyczących sytuacji niedoręczenia korespondencji przez listonosza. Dzięki temu, nie musisz zaczynać od białej kartki i martwić się, że pominiesz jakiś ważny element skargi. Wyszczególniliśmy w dokumencie opis zaistniałego problemu (który możesz dostosować do swoich potrzeb), daty i inne istotne szczegóły.

Reklamy Ads By Google

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Wpisz swój adres email i pobierz gotowy wzór skargi na listonosza
Zgoda na przetworzenie danych

Pamiętaj, że każdy ma prawo do rzetelnej i terminowej obsługi pocztowej. Jeżeli sytuacja niedoręczania korespondencji występuje sporadycznie, warto dać czas i szansę na poprawę. Być może urząd ma przejściowe problemy z personelem. Jednak jeśli sytuacja jest nagminna, to nie należy wahać się zatem dochodzić swoich praw, jeśli uważamy i mamy dowody, że usługi zostały wykonane niezgodnie z obowiązującymi standardami.

Reklamy Ads By Google